Biblia Tysiąclecia z 1980 roku

Biblie, słowniki i inne pomocne narzędzia.
Awatar użytkownika
Jagodaczyk
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2019, 13:47
wyznanie: Brak_denominacji
O mnie: Jestem studentką, wierzę, ale chcę podążać ścieżką protestancką, a do tego celu, muszę ją lepiej poznać.
Gender: Female
Kontaktowanie:

Biblia Tysiąclecia z 1980 roku

Postautor: Jagodaczyk » 26 lis 2019, 10:22

Dzień dobry,
niedawno zakupiłam w antykwariacie Biblię Tysiąclecia wydaną w 1980 roku, a tutaj wszędzie czytam, że "Tysiąclatka" jest do niczego... Tak właściwie to czemu? Przypisów zazwyczaj nie czytam, chyba, że naprawdę potrzebuję wyjaśnienia jakiejś kwestii, ale zdarza się to bardzo rzadko. Nie chciałabym kupować "lepszego wydania" lub "lepszej Biblii", bo na tę przeznaczyłam (jak na moje myślenie o cenach w antykwariacie) kwotę kolosalną. Co jest w "Tysiąclatkach" "nie tak"? Wiem, że starsze wydania są "bezpieczniejsze" treściowo i mniej zostało zapisane takim, jakim ktoś chce, żebyśmy to odbierali, a nie takim, jakim my czujemy, że jest lub mogłoby być. Mogę więc dalej opierać się o ten przekaz Słów Pana, czy "lepiej" rozejrzeć się za czymś "lepszym"?


kubota
Posty: 54
Rejestracja: 08 lis 2019, 15:52
wyznanie: Kościół Ewangelicznych Chrześcijan
Lokalizacja: Bydgoszcz
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Biblia Tysiąclecia z 1980 roku

Postautor: kubota » 26 lis 2019, 10:58

Z tego co kojarzę to użytkownicy tego konkretnego forum oceniają negatywnie przypisy "Tysiąclatki". Sam przekład jest w porządku.


Awatar użytkownika
Jagodaczyk
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2019, 13:47
wyznanie: Brak_denominacji
O mnie: Jestem studentką, wierzę, ale chcę podążać ścieżką protestancką, a do tego celu, muszę ją lepiej poznać.
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Biblia Tysiąclecia z 1980 roku

Postautor: Jagodaczyk » 26 lis 2019, 11:04