JAK ROZPOZNAĆ ZNAKI CZASÓW? [Randall Price]

Dział niepolemiczny.
Miejsce dla budujących artykułów lub własnych przemyśleń ukazujących stanowisko teologiczne. Tylko dla protestantów.
Awatar użytkownika
chrześcijanin
Posty: 3451
Rejestracja: 13 cze 2008, 20:24
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: okręgi niebiańskie Ef2:6
Gender: None specified
Kontaktowanie:

JAK ROZPOZNAĆ ZNAKI CZASÓW? [Randall Price]

Postautor: chrześcijanin » 10 lip 2009, 23:35

JAK ROZPOZNAĆ ZNAKI CZASÓW?
Randall Price

Dr John F. Walvoord, rektor Seminarium Teologicznego w Dallas, wysoko ceniony w świecie badacz proroctw biblijnych, uważa:
Nigdy dotąd nie zaistniały wszystkie czynniki potrzebne do wypełnienia proroctw dotyczących wydarzeń dni ostatnich. Dopiero teraz takie fakty jak odrodzenie Izraela, tworzenie kościoła światowego, rosnąca siła religii muzułmańskiej, rosnąca popularność okultyzmu i szerzenie się filozofii ateistycznej tworzą dramatyczne tło dla ostatecznego wypełnienia się proroctw. Jeśli idzie o religię światową, to droga do Armagedonu jest już gotowa, i całkiem możliwe, że ci, którzy nią na własną zgubę podążą, żyją już pośród nas.
Jeśli wierzymy, że Bóg ingeruje w sprawy świata i ludzi, popatrzmy na lud i ziemię izraelską, bo tam nastąpi wypełnienie Jego planów. Działa On każdego dnia, toteż aktualności na pewno będą się powoli układać w wielki obraz prorocki. Analizując proroctwa powinniśmy więc brać pod uwagę wydarzenia i dostrzegać w nich działanie Boże w historii. Mogą one pomóc nam zrozumieć, jak i kiedy spełnią się Boże zamysły wyrażone w proroctwach.
Czy dane wydarzenie jest istotne z prorockiego punktu widzenia? Jak uniknąć pogoni za sensacją, a dostrzec sensację prawdziwą? Ukazany w proroctwach kształt przyszłych wydarzeń sugeruje, iż takie zjawiska jak globalizm, techniki ujednolicające komunikację i rozliczenia pieniężne, powszechne duchowe odstępstwo, tęsknota za przywódcą, który godzi religie i byty polityczne, zapewniając światu pokój, trzeba uznać za istotne w Bożym planie. Ale należy je właściwie interpretować.
(1) Analizujmy zdarzenia w świetle Biblii, nie Biblię w świetle zdarzeń.
Wystrzegajmy się coraz popularniejszej tzw. egzegezy gazetowej, interpretowania proroctw biblijnych według doniesień prasowych. Pisma pozabiblijne, np. dzieła Józefa Flawiusza czy Zwoje znad Morza Martwego, mogą pomóc ustalić kontekst historyczny czy pojąć szczegóły tekstu, ale nie mogą być wzorcem, wedle którego interpretujemy Słowo. Podobnie aktualne zdarzenia, nawet te pomocne w precyzowaniu jakichś detali zapisanych w proroctwach. To niezmienne Słowo Boże jest ponad wciąż zmieniającymi się okolicznościami (Iz 40,8; 1 P 1,24).
(2) W świetle Biblii ostateczne wypełnienie proroctw o Izraelu nastąpi po zakończeniu ery kościoła.
Przyszłe wypadki należą do przyszłości, ale nie ignorujmy znaków, które zapowiadają je już dziś. Trzeba uznać, że nie spełniło się jeszcze żadne proroctwo związane z ponownym zebraniem Izraela, ostatecznym objęciem przezeń władzy nad ziemią izraelską, cierpieniami okresu ucisku i błogosławieństwami Tysiącletniego Królestwa. Z drugiej strony obecność Izraela dziś w Ziemi Obiecanej i konflikty, jakim stawia on czoła, mogą się okazać przygotowaniem do spełnienia tych proroctw już w niedalekiej przyszłości.
Wypadki z lat 1948 i 1967 otwarły drogę do spełnienia się proroctw. Powrót Żydów do Ziemi Obiecanej i odzyskanie władzy nad Jerozolimą to warunki wypełnienia się proroctw o Wielkim Ucisku i Tysiącletnim Królestwie; a ponieważ główne duchowe ich elementy (jak i liczne elementy geograficzne i polityczne) jeszcze nie zaistniały, wypadki te to znaki czasów, wskazujące na bliskie wypełnienie przepowiedni.
(3) Czy dane zawarte w tekście biblijnym pozwalają wiązać je z obecnymi wydarzeniami?
Zestawiając aktualności z tekstem biblijnym, trzeba gruntownie rozumieć go w całym kontekście i sensie. Niezwykłość wydarzeń korci do porównań z biblijnymi passusami prorockimi; im jednak większa ich sensacyjność, tym ostrożniej należy czynić te porównania. Kataklizmy, rewolucje naukowe, słynni politycy, ruchy religijne - oceniać je trzeba w świetle faktycznej wymowy Pisma, zarazem ze świadomością, w jakim stopniu wolno dokonywać porównań do konkretów podawanych w mediach. (Na podstawie wielkich wydarzeń na skalę krajową i światową nie wolno np. ustalać dat, nie wolno też wskazywać konkretnych osób jako Antychrysta i konkretnych technik jako "znaku Bestii" itd.).
(4) Odróżniajmy dni ostatnie kościoła od dni ostatnich Izraela.
Biblijne słowa "dni ostatnie" nie zawsze oznaczają ten sam okres. W wypadku Izraela oznaczają czas, gdy spełnią się dotyczące go proroctwa. W wypadku kościoła oznaczają erę obecną, którą uwieńczy Pochwycenie. Rozumiejąc to unikniemy mylenia proroctw skierowanych do Izraela z proroctwami dla kościoła i wiązania obecnych znaków zapowiadających przyszłe wydarzenia dla Izraela z jakimś aspektem nadziei kościoła (np. Pochwyceniem).
Trzeba jednak zaznaczyć, że gromadzenie się Żydów w Izraelu i Jerozolimie - w państwie świeckim, w stanie niewiary - pasuje do prorockiej wizji ludu szykującego się na ucisk, po którym zostaną przywiedzeni do wiary w Mesjasza (Iz 59,20; Rz 11,26). Choć wydarzenia te następują w ostatnich dniach ery kościoła, to zapowiadają one ostatnie prorockie dni dla Izraela.
(5) Czy interpretacja wydarzeń w świetle proroctw pozwala ustalać daty?
Proroctwa starotestamentowe dotyczą Izraela, nie kościoła. Na podstawie znaków ich bliskiego wypełnienia nie można określać dat zdarzeń z dni ostatnich kościoła. Nie można na bazie prorockiego kalendarza dla Izraela (święta żydowskie) ustalać czasu Pochwycenia kościoła.[*] Określanie na bazie obecnych wydarzeń dat dotyczących powrotu Pana kłóci się z takimi choćby słowami Pisma: "Nie wasza to rzecz znać czasy i chwile, które Ojciec w mocy swojej ustanowił" (Dz 1,7; por. Mt 24,24; 25,13). Aktualności napawają nas wrażeniem, że przyjście Pana jest bliskie, ale nie są w stanie określić, kiedy ono nastąpi. Dlatego perspektywa jego bliskości powinna nas pobudzać do świętego życia (Tt 2,11-14; 1 J 3,1-3) i przestrzegania innych "przed przyszłym gniewem" (Mt 3,7; 2 Tes 2,1-12).
World of the Bible luty/marzec 1999.
World of the Bible Ministries, Inc.
San Marcos, TX 78667-0827, USA

* Niektórzy jednak wskazują, że zarówno Ukrzyżowanie (Odkupienie) jak i Zesłanie Ducha Świętego miały miejsce właśnie podczas świąt żydowskich (Pascha i Przaśniki oraz Pięćdziesiątnica), mimo że dotyczyły kościoła (złożonego wtedy wprawdzie niemal wyłącznie z Żydów) (red.).
Randall Price - znawca problematyki biblijnej, zwłaszcza archeologii i proroctwa. Poświęca wiele czasu badaniom na Bliskim Wschodzie. Autor książek i filmów dokumentalnych, m.in. In Search of Temple Treasures (W poszukiwaniu skarbów świątynnych), Secrets of the Dead Sea Scrolls (Tajemnice zwojów znad Morza Martwego), The Stones Cry Out (Kamienie wołają) czy Jerusalem in Prophecy (Jerozolima w proroctwach).

Redakcja udziela zainteresowanym prawa przedruku bądź innej formy powielania całych artykułów i ich części (przy zachowaniu wierności przesłaniu tekstu) pod warunkiem zaznaczenia, że tekst pochodzi z Tymoteusza, oraz podania adresu redakcji.
Tymoteusz - Miesięcznik popularno-apologetyczny
Wydawca: Oficyna Wydawnicza TIQVA,
skr. poczt. 2300, 53-413 Wrocław 47

artykul pochodzi z czasopisma: TYMOTEUSZ

Obrazek


Wierz w Pana Jezusa Chrystusa a będziesz zbawiony
Obrazek
cms|skr328|PL50950Wroclaw68
Zapraszam 11-14 luty na wykłady Maxa Billetera na Śląsku LINK: http://skroc.pl/3fb2

Wróć do „Czytelnia ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości