Teraz o: Benny Hinn, Kenneth Copeland & Finis Jennings Dake
Jezus Chrystus JEST Synem Bozym, a nie jak ucza antyChrystusowi glosiciele, że rzekomo "stał się" Synem Bożym.
Słowo antyChryst w Biblii pojawia sie nieczęsto - pytanie, czy kazdy antyChryst jest falszywym nauczycielem? czy musi nauczac? Na chwile obecna zdaje mi sie ze tak, ze kazdy antyChryst jest falszywym nauczycielem ale nie kazdy falszywy nauczyciel jest antyChrystem.
1Jo 2:18 bpd (16)Bo wszystko, co jest w świecie: pożądliwość ciała, pożądliwość oczu oraz pycha życia, nie jest z Ojca, lecz jest ze świata.(17)A świat przemija wraz ze swoją pożądliwością; kto zaś pełni wolę Boga, ten trwa na wieki. (18) Dzieci, jest ostatnia godzina i — zgodnie z tym, jak słyszeliście, że antychryst przychodzi — pojawiło się i teraz wielu antychrystów. Stąd poznajemy, że jest ostatnia godzina. (19)Wyszli spośród nas, ale nie byli z nas; gdyby bowiem byli z nas, pozostaliby z nami — aby stało się jasne, że nie wszyscy są z nas. (20)A wy macie namaszczenie od Świętego i wszyscy jesteście świadomi{23}.
1Jo 2:22 bpd (20)A wy macie namaszczenie od Świętego i wszyscy jesteście świadomi{23}.(21)Nie napisałem wam, że nie znacie prawdy, ale że ją znacie i że żadne kłamstwo nie jest z prawdy{24}. (22) Kto jest kłamcą, jeśli nie ten, który przeczy, że Jezus jest Chrystusem? Ten jest antychrystem, kto przeczy Ojcu i Synowi. (23)Każdy, kto odrzuca Syna, nie ma i Ojca; kto przyznaje się do Syna, ma i Ojca. (24)Co do was, niech w was pozostaje to, co słyszeliście od początku. Jeżeli pozostanie w was to, co słyszeliście od początku, to i wy pozostaniecie w Synu i w Ojcu.
1Jo 4:3 bpd (1)Ukochani, przestańcie wierzyć każdemu duchowi{40}, ale badajcie{41} duchy, czy są z Boga, gdyż wielu fałszywych proroków{42} wyszło na ten świat.(2)Po tym poznawajcie Ducha Bożego: Wszelki duch, który przyznaje, że Jezus jest Chrystusem, który przyszedł w ciele, jest z Boga, (3) a wszelki duch, który tego o Jezusie nie przyznaje, nie jest z Boga. Jest to natomiast (duch) antychrysta, o którym usłyszeliście, że przychodzi, i teraz już jest na świecie. (4)Wy z Boga jesteście, dzieci, i odnieśliście nad nimi zwycięstwo, gdyż Ten, który jest w was, większy jest niż ten, który jest w świecie. (5)Oni są ze świata; dlatego mówią, jak (ludzie) ze świata, a świat ich słucha.
2Jo 1:7 bpd (5)A teraz proszę cię, pani — nie jak piszący ci nowe przykazanie, ale to, które mieliśmy od początku — abyśmy się wzajemnie kochali{9}.(6)A to jest miłość, abyśmy postępowali według Jego przykazań; to jest przykazanie — jak słyszeliście od początku — abyśmy zgodnie z nim postępowali. (7) Gdyż wielu zwodzicieli wyszło na ten świat; nie chcą oni przyznać, że Jezus jest Chrystusem, który przyszedł w ciele. Taki jest zwodzicielem i antychrystem. (8)Miejcie się na baczności, abyście nie stracili tego, nad czym pracowaliśmy, ale otrzymali pełną zapłatę{12}. (9)Każdy, kto idzie naprzód, a nie trwa w nauce Chrystusa, nie ma Boga. Kto trwa w tej nauce, ten ma i Ojca, i Syna.
many word-faith teachers, such as Benny Hinn and Kenneth Copeland, have verifiably used Dake as a source of their quizzical doctrines. The scope of this paper, however, is not a complete, systematic analysis of the Dake Annotated Reference Bible, but an analysis of what it says about Jesus.
za:
http://www.apologeticsindex.org/d47.htmlstad mozna posrednio wywnioskowac, ze z falszywym nauczaniem zaprzeczajacym tego, ze Jezus JEST Synem Bozym, Benny Hin & Kenneth Copeland mogli miec kontakt jako zwolennicy nauczania Finisa Jenningsa Dake'go
Finis Jennings Dake (1902-87) was a Pentecostal pastor, teacher, and author whose most influential work is the Dake's Annotated Reference Bible
Ich zauroczenie jego nauczaniem, moze byc posrednia wskazowka, ze co najmniej nie demaskowali antyChrystusowego nauczania Finisa Jenningsa Dake'go, co samo w sobie jest powaznym bledem:
DAKE AND THE INCARNATION
Finis Dake teaches several disputable doctrines concerning the Incarnation of Jesus. First, he denies the eternal Sonship of Jesus Christ by teaching that Jesus became the Son of God when He was born into flesh at Bethlehem. Second, Dake teaches that Jesus became the Christ at His baptism. To put it another way, Jesus was not the Christ from all eternity, but was appointed with the office of Christ at His baptism. Third, Dake denies the deity of Jesus by stating that He totally emptied Himself of the attributes of God when He came to earth.
Eternal Sonship
The first doctrine to be examined in this section is Finis Dake's position on Jesus as the eternal Son of God. In essence, Dake asserts that Jesus was not the Son of God from all eternity, but became the Son of God when He was incarnated.
Dake begins by defining the word "son." In his note on John 1:14 ("the Word was made flesh"), Dake alleges that, "This made Him God's Son, for sonship in connection with Jesus Christ always refers to humanity, never to deity." To put it another way, Dake is saying that the title "Son of God" does not refer to Jesus as God, but Jesus as man. This definition of the term Son of God is found throughout Dake's writings. In an extended footnote on Luke 1:35, Dake argues for his position in great detail:
Sonship with Christ always refers to humanity, not to deity. As God, He had no beginning; was not begotten or He would have had a beginning as God; and was not God's Son. But as man, He had a beginning, was begotten, and was God's Son. . . . Multiplied problems increase and become unanswerable with Scripture if we hold to the theory of eternal sonship, but all questions are clear when we accept the plain statements of Scripture that sonship refers to humanity and not to deity.
Dake believes that Jesus, the Second Person of the Trinity became the Son of God when he was conceived in Mary's womb. The Pentecostal pastor contends that the birth of Jesus in Bethlehem "was when God had a Son through Mary. This happened on a certain day, 'This day I have begotten thee,' and therefore, we cannot say that God had a Son before this time." Dake concludes his argument against the Eternal Sonship of Jesus by stating:
As man and as God's Son He was not eternal, He did have a beginning, He was begotten, this being the same time Mary had a Son. Therefore, the doctrine of eternal sonship of Jesus Christ is irreconcilable to reason, is unscriptural, and is contradictory to itself. . . . The word Son supposes time, generation, father, mother, beginning, and conception. . . . If sonship refers to deity, not to humanity, then this person of the Deity had a beginning in time and not in eternity.
antyChryst to ktos taki wyczerpujacy znamiona antyChrystusowego nauczania opisanego w Biblii, a nie po prostu jakis tam zwodziciel - nie pasujacy do tych cech z Biblii. Choc czesc falszywcow podlega potepieniu za niepotepianie i nie demaskowanie antyChrystusowego nauczania takiego jak nauczanie Finisa Jenningsa Dake'go, co samo w sobie jest powaznym bledem i wlacza ich do klubu antyChrystusowej kampanii zwodzenia.