Rembov pisze:A w ramach te jedności powstają coraz to nowe denominacje.
Powstawanie nowych denominacji nie zawsze jest rozłamem czy schizmą, ponieważ jedność Kościoła nie musi być ścisłą jednością instytucjonalno-organizacyjną.
Rembov pisze:Dragonarze, bądźmy poważni i nie pisz mi o jedności tam, gdzie jej nie ma.
Jest jedność w Ewangelii, a także jedność dotycząca podstawowych i kluczowych doktryn chrześcijańskich. Wbrew katolickim karykaturom protestantyzmu, w protestantyzmie występuje zaledwie kilka nurtów, które można z powodzeniem ze sobą zestawiać i porównywać.
Rembov pisze:A Apostołowie nauczali, że w Kościele ma być "jedna wiara", a nie tyle ich wersji, co wierzących. Co oznacza, że to, co tutaj napisałeś, jest zwyczajnie sprzeczne z nauczaniem zawartym w Piśmie Świętym.
Jednak Apostołowie mieli na myśli
jedną i prawdziwą wiarę, nie zaś
jedną i fałszywą wiarę. Jedność nie ma sensu, gdy jest to jedność zbudowana na jednomyślności w fałszu. Pytanie też, czy w skład
jednej wiary wchodzi każda, nawet najdrobniejsza opcja teologiczna, czy jedynie podstawowe i fundamentalne kwestie, które związane są z właściwym rozumieniem natury Boga i drogi zbawienia.
Rembov pisze:Ponieważ nic o tym nie wspominałem, to jest to kolejny unik od odpowiedzi na moje pytania.
W pytaniu o denominacje wystąpiła liczba mnoga, a całe Twoje pytanie sugerowało ich mnogość, a także wewnętrzną niezgodę pomiędzy nimi, stąd odniosłem się tego mitu, uprzedzają ewentualne obiekcje co do kilkudziesięciu tysięcy denominacji.
Rembov pisze:A to jest już totalna zmiana tematu na zasadzie "a u was to Murzynów biją".
Pragnąłem tylko zwrócić uwagę, abyś spróbował stworzyć i utwierdzić jedność na własnym podwórku, zanim zaczniesz wypominać brak jedności innym.
Rembov pisze:Co oznacza, że od ciebie nie dowiem się tego, która z denominacji protestanckich wróciła do pierwotnego chrześcijaństwa.
Protestanci z definicji mają na celu powrót Kościoła do nauk głoszonych przez Chrystusa i Jego Apostołów. Poprzez przywrócenie właściwej, biblijnej i historycznej doktryny dotyczącej autorytetu w Kościele (Sola Scriptura) oraz przywrócenie Kościołowi Dobrej Nowiny, która przynosi prawdziwy pokój z Bogiem (patrz: Solus Christus, Sola fide, Sola gratia), a także zgodnego z wolą Bożą kultu (patrz: Soli Deo gloria, Solus Christus), powrót do początków chrześcijaństwa w dużej mierze już się dokonał. Poszczególne denominacje próbują osiągnąć ideał doskonałego posłuszeństwa wobec woli Bożej objawionej w Piśmie Świętym, jednakże żaden Kościół nie osiągnął jeszcze ideału.
Sam przyznasz, że nawet w Kościele Katolickim występuje idea rozwoju doktryny, którą propagował chociażby kardynał Newman. Kościół Katolicki wzrasta w swoim rozumieniu depozytu wiary i stopniowo dochodzi do jego klaryfikacji, co owocuje odkrywaniem i rozjaśnianiem kolejnych prawd, m.in. ogłaszaniem kolejnych dogmatów.